תחמ"ג דימונה
תיאור הפרויקט:
הובלת 2 שנאים במשקל 294 טון כל אחד מנמל אשדוד לתחמ"ג דימונה עבור חברת חשמל לישראל.
חברת חשמל הזמינה את החטיבה לפרויקטים הנדסיים להוביל 2 שנאים מנמל אשדוד לתחמ"ג דימונה, להניף אותם באתר ולהחליק אותם למקומם.
מחלקת ההנדסה של חטיבת הפרויקטים ההנדסיים החלה ראשית בתכנון ההובלה על מנת לאתר את המסלול המתאים ביותר להובלה. המסלול נבדק על ידי חברת נתיבי ישראל ולאחר מספר בדיקות נוספות, אושר הנתיב.
התיאום מול משטרת ישראל בוצע באופן מושלם וכלל סיור מקיף לאורך המסלול, הגדרת נקודות חנייה ללילה או לשם תיקון תקלות באם יהיו ותהליך המעבר בכל צומת וצומת. עם סיום תהליך התיאום, קביעת הנתיב הסופי והגדרת כמות לילות ההובלה, נקבעו התאריכים להובלת המטען.
תיאומים נוספים בוצעו מול חברת קסטרו שביצעה את כל השינויים שנדרשו בריהוט הדרך לאורך המסלול כגון פירוק מעקות, תמרורים, שלטים, תפיסת חניות בעיר באר שבע ועוד.
ראשית, שני מנופים - 700 טון ו - 500 טון הניפו את שני השנאים בנמל לאחסנה בנמל אשדוד לטובת המתנה לתאריכי המשטרה שנקבעו.
החטיבה לפרויקטים הנדסיים נערכה להובלה המורכבת. הכינה את נתמך הקורות הגדול, התאימה אותו על פי התוכנית ההנדסית להובלת השנאים ובדקה את תקינותו.
תחילה, בוצעה העברה של נתמך הקורות הגדול לנמל בחלקים.
בשלב השני, בוצעה הרכבה של נתמך הקורות בנמל והנפת השנאים לתוך הנתמך באמצעות שני מנופי 700 טון ו - 500 טון.
בשלב השלישי, בוצעה הובלת השנאי מנמל אשדוד לחניית לילה בחניה בבית קמה.
בשלב הרביעי, בוצעה הובלת השנאי מבית קמה לתחמ"ג דימונה.
בשלב החמישי, שני מנופים 700 טון ו - 500 טון הניפו את השנאי על גבי מערכת ההחלקה, שהוכנה מבעוד מועד על ידי אנשי הצוות של חברת תעבורה על גבי הבסיס שלו והצוות המתמחה פירק את נתמך הקורות והכין אותו להובלה חזרה לנמל.
בשלב האחרון, השנאי הוחלק למקומו ובעזרת מערכת ג'קים ירד למקומו הסופי על הבסיס.
כל התהליך חזר על עצמו לטובת השנאי השני.